Πέμπτη 7 Ιουνίου 2012

Η ΠΑΡΕΑ: Η Κρίση των Μήλων

























Η ΠΑΡΕΑ: Η Κρίση των Μήλων:     Angelica Kauffman
 Η κρίση του νοήμονος ανθρώπου! 
 Ιστορίες δύναμης διάκρισης και γνώσης ...
 Γιατί ο Πάρης είχε δύο ονόματα και αναφέρεται ως Αλέξανδρος από τον Όμηρο;
Γιατί ο Διομήδης πληγώνει δύο θεούς την Αφροδίτη και τον Άρη με την βοήθεια της Αθηνάς;
Γιατί ο Αινείας ο γιος της Αφροδίτης έκτισε την νέα Τροία κοντά στο Βατικανό της Δυτικής Ρώμης;
Γιατί το Πατριαρχείο υπογράφει ακόμη και σήμερα  ως Ανατολική νέα Ρώμη;
Γιατί ο Αλέξανδρος εκστράτευσε Ανατολικά και θυσίασε στον τάφο του Αχιλλέα;
Ποιοι είναι οι Τρώες και ποιοι οι Αχαιοί;
Τι σημαίνει Τροία και πότε πως και που γίνεται ο Τρωικός Πόλεμος;

Πως κρίνονται οι θεοί; 

Η Διάκριση της Κρίσεως

Αναζητώντας …ίσως κάποιες απαντήσεις….
Οι Τρώες είναι αυτοί που έχουν την τρωαδίτικη νοοτροπία κλέβουν την γνώση την τιμή την ομορφιά και κτίζουν τείχη ψηλά. Οι Αχαιοί ξεκινούν εκστρατευτικά να πάρουν πίσω αυτό που τους ανήκει .με αξιοπρέπεια και ορμή. Τρωικός πόλεμος και μια Οδύσσεια είναι η ανθρώπινη ζωή στο ταξίδι της συνείδησης σε βάση προσωπική συλλογική και ιστορική. Η ανθρωπότητα έχει γνωρίσει  πολλές Τροίες της νέας και παλαιάς Ρώμης πολλούς τροϊκανούς και τρωκτικά της μεγάλης απληστίας.
 Ο Αλέξανδρος εκστράτευσε ανατολικά κατά της Τροίας των Περσών και ήταν το αντίγραφο του Αχιλλέα. Όταν οι δειλοί κλέβουν καπηλεύονται το όνομα του παραχαράσσοντας την ιστορία  γίνεται Πάρις Αλέξανδρος και «σκοτώνει» τον Αχιλλέα. Ο Διομήδης πληγώνει την Αφροδίτη  την θεά της αγάπης  γιατί «η αγάπη « χρησιμοποιείται από τις μονοθεϊστικές θρησκείες της ερήμου του πνεύματος της ανατολής και της δύσης  δημαγωγικά και λαϊκιστικά σε μια υπερβολή ιερών πολέμων του Άρη πολεμοχαρικά .Έτσι  με την συντροφιά της Αθηνάς ως απλός άνθρωπος …τους σταματά.
Κανείς δεν είναι στο απυρόβλητο και οι θεοί κρίνονται και οι άνθρωποι.
 Η Ελληνική Σκέψη δεν δέχεται δόγματα και στεγανά .
 Δεν φυλακίζεται…δεν γονατίζει και κανένα δεν προσκυνά.
 
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΔΙΑΚΡΙΣΗ

1 σχόλιο:

  1. Η Πολεμική Ιστορία... ενός Μήλου!

    Ο Πάρις (στη νέα ελληνική αναφέρεται κάποτε και ως Πάρης), γνωστός και με το όνομα Αλέξανδρος ή Αλάξανδος, ήταν πρόσωπο της ελληνικής μυθολογίας, γιος του Πριάμου, βασιλιά της Τροίας. Ο γνωστότερος μύθος που συνδέεται με τον Πάρι είναι ο σχετικός με την απαγωγή της Ωραίας Ελένης από αυτόν, που προκάλεσε τον Τρωικό Πόλεμο. Προς το τέλος αυτού του πολέμου, ο Πάρις πλήγωσε θανάσιμα στη φτέρνα τον Αχιλλέα με ένα βέλος.

    Η «Κρίση του Πάρι»

    Για να τιμήσει τους γάμους του Πηλέα με τη Θέτιδα, ο Δίας, οργάνωσε μια δεξίωση πάνω στον Όλυμπο. Κάλεσε όλους τους θεούς, τις θεές και τους ημιθέους εκτός από την Έριδα, τη θεά της διχόνοιας. Για εκδίκηση, η Έριδα πέταξε ένα χρυσό μήλο που έγραφε πάνω του τη λέξη «καλλίστη» (στη δοτική), δηλαδή «για την ομορφότερη», μέσα στη δεξίωση, προκαλώντας έτσι διένεξη ανάμεσα στις θεές για το ποια εννοούσε το μήλο.
    Τελικώς κυρίως διεκδίκησαν το μήλο η Ήρα, η Αθηνά και η Αφροδίτη. Ζήτησαν από τον Δία να επιλέξει τη μία από αυτές. Ο Δίας, μη μπορώντας να αποφασίσει, επέλεξε τον Πάρι να κρίνει. Συνοδευόμενες από τον Ερμή, οι τρεις θεές πλησίασαν τον Πάρι καθώς έβοσκε τα βόδια του στο βουνό. Αμέσως προσπάθησαν να τον δωροδοκήσουν: Η Ήρα του προσέφερε πολιτική δύναμη για όλη την Ασία και πλούτη. Η Αθηνά, ικανότητα στη μάχη και σοφία. Η Αφροδίτη, τέλος, του προσέφερε την Ωραία Ελένη, την ομορφότερη γυναίκα πάνω στη Γη. Ο Πάρις επέλεξε την Αφροδίτη.
    Αλλά η Ελένη ήταν ήδη παντρεμένη με τον βασιλιά Μενέλαο της Σπάρτης, οπότε ο Πάρις θα έπρεπε να την απαγάγει, όπως και έκανε. Σύμφωνα με μία εκδοχή, η Αφροδίτη ενεφύσησε έρωτα στην Ελένη για τον Πάρι, οπότε τον ακολούθησε με τη θέλησή της. Η εκστρατεία των Ελλήνων για να πάρουν πίσω την Ωραία Ελένη υπήρξε η αιτία του Τρωικού Πολέμου: Πράγματι, η Ελένη ήταν διάσημη για την ομορφιά της και είχε πολλούς μνηστήρες, τους γενναιότερους ευγενείς της Ελλάδας. Γι' αυτό, ακολουθώντας συμβουλή του Οδυσσέα, ο πατέρας της ο Τυνδάρεως έβαλε όλους τους μνηστήρες να ορκισθούν ότι θα υπερασπίζονταν τον μελλοντικό γάμο της Ελένης, όποιος και αν ήταν ο σύζυγός της. Μόλις λοιπόν η Ελένη έφυγε με τον Πάρι στην Τροία, ο Μενέλαος υπενθύμισε αυτό τον όρκο.

    Στην Ιλιάδα, ο Πάρις εμφανίζεται ως μάλλον αγύμναστος και όχι πολύ γενναίος πολεμιστής. Ο αδελφός του ο Έκτορας του ασκούσε συχνά κριτική, την οποία παραδέχεται ευχαρίστως ο Πάρις. Το ότι προτιμούσε τη χρήση του τόξου ως όπλου τονίζει αυτό το γεγονός. Δεν ακολουθεί τον «κώδικα τιμής» των άλλων ηρώων και στο τέλος χτυπά τον Αχιλλέα πισώπλατα.
    Στην αρχή του πολέμου ο Πάρις κι ο Μενέλαος είχαν μονομαχήσει σε μια προσπάθεια να τελειώσει ο πόλεμος χωρίς παραπέρα αιματοχυσία. Ο Μενέλαος νίκησε εύκολα τον Πάρι, αλλά η Αφροδίτη τον πήρε μακριά με υπερφυσικό τρόπο προτού να μπορέσει ο Μενέλαος να φέρει σε τέλος τη μονομαχία. Ο Πάρις επέστρεψε στο υπνοδωμάτιό του, όπου η θεά υποχρέωσε την Ελένη να είναι στη διάθεσή του.
    Η δεύτερη φορά του Πάρι στη μάχη είναι επίσης άδοξη: αντί να αντιμετωπίσει τον Διομήδη σε μάχη σώμα με σώμα, τον πληγώνει με ένα βέλος στο πόδι. Ο Διομήδης τον προκαλεί να πολεμήσει παρά την πληγή του, αλλά ο Πάρις απομακρύνεται.
    Προς το τέλος αυτού του πολέμου, η παράδοση λέει πως ο Πάρις πλήγωσε θανάσιμα στη φτέρνα τον Αχιλλέα με ένα βέλος. Ωστόσο, πολλές αναφορές αποδίνουν τον θάνατο του Αχιλλέα σε βέλος καθοδηγούμενο από τον θεό Απόλλωνα.
    Στο τέλος του πολέμου ο Πάρις τραυματίσθηκε θανάσιμα από τον Φιλοκτήτη. Τότε η Ελένη πήγε στο όρος Ίδη να ικετεύσει την Οινώνη να τον γιατρέψει. Η Οινώνη αρνήθηκε και η Ελένη επέστρεψε στην Τροία, όπου ο Πάρις πέθανε την ίδια μέρα. Παρά την άρνησή της μέσα στον θυμό της, η Οινώνη αγαπούσε ακόμα τον Πάρι, κι έτσι όταν άκουσε για την κηδεία του έτρεξε στην Τροία και έπεσε μέσα στη νεκρική του πυρά.
    Μετά τον θάνατο του Πάρι, ο αδελφός του Δηίφοβος παντρεύτηκε την Ωραία Ελένη, μέχρι που ο Μενέλαος τον σκότωσε όταν μπήκε στην Τροία κατά την άλωσή της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Εδώ Ομηρούπολη Ονειρούπολη